Seçkin Kozmetik Sanayi ve Ticaret LİMİTED ŞİRKETİ
KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASI VE İŞLENMESİNE İLİŞKİN
AYDINLATMA METNİ
Seçkin Kozmetik Sanayi ve Ticaret Ltd.Şti (‘’Şirket’’)
olarak Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesine İlişkin Aydınlatma Metni
(“Aydınlatma Metni”) ile, 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu
(“KVKK”) uyarınca, Veri Sorumlusu sıfatıyla, siz değerli müşterilerimizi KVKK
kapsamındaki aydınlatma yükümlülüğümüz çerçevesinde bilgilendirmek isteriz.
KVKK Kapsamında kişisel veri kimliği belirli veya
belirlenebilir gerçek kişiye ilişkin her türlü bilgiyi (“Kişisel Veri”) ve
bunun bir özel türü olan Özel Nitelikli Kişisel Veri ise, ırk, etnik köken,
siyasi düşünce, felsefi inanç, din, mezhep veya diğer inançlar, kılık ve
kıyafet, dernek, vakıf ya da sendika üyeliği, sağlık, cinsel hayat, ceza
mahkûmiyeti ve güvenlik tedbirleriyle ilgili verileri ile biyometrik ve genetik
verileri (“Özel Nitelikli Kişisel Veri”) ifade eder. Bu kapsamda Kişisel Veri
tanımı Özel Nitelikli Kişisel Verilerinizi de kapsamaktadır.
Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi ve İşlemenin Hukuki
Sebepleri
Kişisel Verileriniz, Şirket ile yaptığınız işlemlerle
bağlantılı olarak ve aşağıda belirtilen amaç ve kapsamda, otomatik veya
otomatik olmayan yollarla, sözlü, yazılı ve elektronik şekilde ve aşağıdaki
yöntemler ve Şirket’in anlaşmalı olduğu üçüncü kişiler vasıtasıyla
toplanmaktadır.
- Mağaza
ziyaretleriniz esnasında yapmış olduğunuz alışverişler neticesinde
kasalardan sözlü veya yazılı olarak,
- Şirkete
ait internet siteleri üzerinden gerçekleştirmiş olduğunuz ziyaretler,
üyelik, kayıt ve alışverişler vasıtasıyla,
- Online
danışmanlık taleplerinin yapılması amacıyla müşteri tarafından Şirket
uzmanına çeşitli online uygulamalar aracılığıyla kullanılan formlara ek
olarak veya müşterinin talebi halinde tek başına cilt fotoğraflarının
paylaşılması halinde,
- Müşterilerin
tüm satış kanalları veya sosyal medya ve şikâyet platformları üzerinden ya
da Müşteri İletişim Merkezi’ne yapmış oldukları sözlü ve yazılı şikayetler
vasıtasıyla,
- Müşterilerin
mağaza ziyaretleri esnasında doldurulan müşteri kartları, müşteri
ilişkileri yönetim programları (CRM) ve diğer müşteri programları
vasıtasıyla,
- Şirket
sadakat programı kapsamında gerçekleştirilen üyelik işlemleri vasıtasıyla,
- Şirket’in
müşterilerine ilişkin olarak hizmet aldığı ve iş ilişkisi içerisinde
anlaşmalı olduğu üçüncü kişiler vasıtasıyla.
Kişisel Verilerin işlenmesine ilişkin KVKK’nın 5. ve 6.
maddesinde belirtilen hukuki sebepler aşağıdaki gibidir:
- Açık
rızanızın bulunması,
- Kanunlarda
açıkça öngörülmesi,
- Fiili
imkânsızlık nedeniyle rızasını açıklayamayacak durumda bulunan veya
rızasına hukuki geçerlilik tanınmayan kişinin kendisinin ya da bir
başkasının hayatı veya beden bütünlüğünün korunması için zorunlu olması,
- Bir
sözleşmenin kurulması veya ifasıyla ilgili olarak kişisel veri işlenmesi,
- Hukuki
yükümlülüklerimizin yerine getirebilmesi için zorunlu olması,
- İlgili
kişinin kendisi tarafından alenileştirilmiş olması,
- Bir
hakkın tesisi, kullanılması veya korunması için veri işlemenin zorunlu
olması, ve
- Sizlerin
temel hak ve özgürlüklerine zarar vermemek kaydıyla, meşru menfaatlerimiz
için zorunlu olması.
Kişisel Verilerin Hangi Amaçla İşleneceği
Kişisel Verileriniz aşağıdaki amaçlar dahilinde açık
rızanıza binaen veya KVKK kapsamında hukuken izin verilen diğer hallerde Şirket
tarafından işlenmektedir:
- Faaliyetlerin
mevzuata uygun yürütülmesi kapsamında müşterilere satış işlemi sonrası
fatura kesilmesi, vergisel ve diğer kanuni yükümlülüklerin yerine
getirilmesi (kimlik, iletişim, müşteri işlem, hukuki işlem bilgisi)
(Hukuki sebep: kanunlarda açıkça öngörülmesi, sözleşmenin ifası, bir
hakkın tesisi, kullanılması ve korunması için veri işlemenin zorunlu
olması)
- Perakende
satış ve şüpheli işlem kontrolü kapsamında finans ve muhasebe işlemlerinin
yürütülmesi (kimlik, iletişim, müşteri işlem, lokasyon, finans bilgisi)
(Hukuki sebep: meşru menfaat)
- Ürünlere
bağlılık süreçlerinin yürütülmesi kapsamında müşterilere sadakat programı
çerçevesinde çeşitli avantajlar ve sadakat kartı sağlanması ve bunlara
ilişkin bilgilendirmede bulunulması (kimlik, iletişim, lokasyon, müşteri
işlem, pazarlama bilgisi, hobi bilgisi, kozmetik ürün kullanım bilgisi)
(Hukuki sebep: açık rıza)
- Ürün
pazarlama süreçlerinin yürütülmesi kapsamında geçmişe dönük alışveriş
alışkanlıkları ve eğilimleri analiz edilerek özelleştirilmiş pazarlama
faaliyetlerinin planlanması ve icrasının yönetimi (kimlik, iletişim,
lokasyon, müşteri işlem, mesleki deneyim, pazarlama, kozmetik ürün
kullanım bilgisi, müşteri hobileri) (Hukuki sebep: açık rıza)
- Reklam/kampanya/promosyon,
ürün pazarlama süreçleri ve iletişim faaliyetlerinin yürütülmesi
kapsamında elektronik ticari iletilerin (kampanya, reklam, promosyon,
hediye kodları, müşteriye özel tek kullanımlık kodlar, telafi kodları,
özelleştirilmiş reklam gibi, telefon, SMS, MMS, e-posta(matbu) veya diğer
şekillerde) gönderiminin sağlanması (kimlik, iletişim lokasyon, müşteri
işlem bilgisi, işlem güvenliği, mesleki deneyim, pazarlama, kozmetik ürün
kullanım bilgisi, sosyal medya hesap bilgisi, bilgileri) (Hukuki sebep:
açık rıza)
- Ürün
pazarlama ve faaliyetleri (kimlik, iletişim, pazarlama, sosyal medya hesap
bilgileri, müşteri işlem, kozmetik ürün kullanım bilgisi) (Hukuki sebep:
açık rıza)
- Firma
bağlılık süreçlerinin yürütülmesi kapsamında müşterilerin internet sitesi
üzerinden üyeliklerinin sağlanması ve bu üyeliklerine istinaden karşılama
e-postası gönderilmesi (kimlik, iletişim, lokasyon, işlem güvenliği
bilgisi) (Hukuki sebep: açık rıza)
- Mal
satın alım ve satış süreçlerinin yürütülmesi kapsamında müşterilerin satın
almış oldukları ürünlerin satış işlemlerinin gerçekleştirilmesi (kimlik,
iletişim, müşteri işlem, finans, işlem güvenliği bilgisi) (Hukuki sebep:
sözleşmenin kurulması ve ifası)
- Ürün
pazarlama süreçlerinin yürütülmesine yönelik olarak Şirket e-bülten
gönderiminin sağlanması (kimlik, iletişim, lokasyon, pazarlama, müşteri
işlem bilgisi) (Hukuki sebep: açık rıza)
- Ürün
pazarlama süreçlerinin yürütülmesi kapsamında internet sitesi üzerinden
ürün almayan üyelerin siteye geri çağrılma faaliyetlerinin sağlanması
(kimlik, iletişim ve pazarlama, müşteri işlem, lokasyon bilgisi) (Hukuki
sebep: açık rıza)
- Firma
bağlılık süreçlerinin yürütülmesi kapsamında müşterilerin mağazayla olan
ilişkilerinin devam edebilmesine yönelik olarak hediye kart ve indirim
kuponu sağlanması (kimlik, iletişim, pazarlama, lokasyon, müşteri işlem
bilgisi) (Hukuki sebep: açık rıza)
- Müşteri
memnuniyetine yönelik aktivitelerin yürütülmesi, ürün kullanımı ve bakım
randevusuna ilişkin soruların cevaplandırılması, online danışmanlık
taleplerinin yerine getirilmesi gibi süreçlerin yürütülmesi (kimlik,
iletişim, müşteri işlem, işlem güvenliği, kozmetik ürün kullanım bilgisi,
lokasyon, sosyal medya hesap bilgisi, görsel ve işitsel kayıtlar) (Hukuki
sebep: açık rıza, sözleşmenin ifası, meşru menfaat)
- Mal
satış sonrası destek hizmetlerinin yürütülmesi kapsamında memnun
kalınmayan ve iade edilmiş ürünlere ilişkin süreçlerin yürütülmesi
(kimlik, iletişim, müşteri işlem, lokasyon, işlem güvenliği, kozmetik ürün
kullanım bilgisi, finans, sosyal medya hesap bilgisi) (Hukuki sebep:
sözleşmenin ifası, hukuk yükümlülüklerimizin yerine getirilmesi, bir
hakkın tesisi, kullanılması ve korunması, ilgili kişi tarafından
alenileştirilmiş olması)
- Ürün
pazarlama süreçlerinin yürütülmesi kapsamında, müşterinin online
uygulamalar aracılığıyla paylaştığı resim üzerinden veya fiziki olarak
cilt analizi yapılması, müşterilere uygun ürün belirlenmesi ve ürün
tavsiyesinde bulunulması veya ürün satışının gerçekleştirilmesi
(kimlik, iletişim, pazarlama, müşteri işlem, sosyal medya hesap bilgisi,
görsel ve işitsel kayıtlar kozmetik ürün kullanımı bilgisi) (Hukuki sebep:
açık rıza, sözleşmenin ifası, meşru menfaat)
- Reklam
süreçlerinin yürütülmesi kapsamında ürün gönderimlerinin sağlanması
(kimlik, iletişim, lokasyon bilgisi, sosyal medya hesap bilgisi) (Hukuki
sebep: açık rıza)
- Reklam
süreçlerinin yürütülmesi kapsamında sosyal medya platformu üzerinden
yapılan yarışmaları kazanan katılımcılara ürün gönderimi yapılabilmesi
(kimlik, iletişim, lokasyon bilgisi, sosyal medya hesap bilgisi) (Hukuki
sebep: açık rıza)
- Müşteri
ilişkileri yönetimi süreçlerinin yürütülmesi ve bu kapsamda müşterilerin
talep/şikayetlerinin takibinin sağlanması (kimlik, iletişim, pazarlama,
kozmetik ürün kullanım bilgisi, işlem güvenliği, finans, lokasyon, mesleki
deneyim, müşteri işlem ve sosyal medya hesap bilgisi, müşteri hobileri
bilgisi) (Hukuki sebep: sözleşmenin ifası, hukuk yükümlülüklerimizin
yerine getirilmesi, bir hakkın tesisi, kullanılması ve korunması, ilgili
kişi tarafından alenileştirilmiş olması)
- Müşterilerin
şikayet süreçlerinin hukuki platformlarda yürütülmesi kapsamında hukuk
işlerinin takibi ve yürütülmesi (kimlik, iletişim, müşteri işlem, hukuki
işlem, kozmetik ürün kullanım bilgisi, lokasyon, mesleki deneyim bilgisi)
(Hukuki sebep: sözleşmenin ifası, bir hakkın tesisi, kullanılması ve
korunması, ilgili kişi tarafından alenileştirilmiş olması, meşru menfaat)
- Ürünlerin
pazarlama ve ürünlere bağlılık süreçlerinin yürütülmesi ve buna yönelik
olarak müşterilerin mağaza ziyaretleri esnasında müşteri kartı oluşturarak
müşteri takibi ve sadakatinin sağlanarak organizasyon ve etkinlik yönetimi
kapsamında müşterilerin çeşitli satış noktalarında (Şirket’e veya
Şirket’in anlaşmalı olduğu üçüncülere kişilere ait) yapılacak olan bakım
günlerine davet edilmeleri (kimlik, iletişim, lokasyon, mesleki deneyim,
pazarlama, müşteri işlem, ve sosyal medya hesap bilgileri, kozmetik ürün
kullanım bilgisi, müşteri hobileri) (Hukuki sebep: açık rıza)
- Şirket
uzmanları vasıtasıyla müşterilerle iletişim faaliyetlerinin yürütülmesi
(kimlik, iletişim, pazarlama bilgisi, lokasyon, mesleki deneyim, müşteri
işlem, ve sosyal medya hesap bilgileri, kozmetik ürün kullanım bilgisi,
müşteri hobileri) (Hukuki sebep: açık rıza)
- Pazarlama
faaliyetleri çerçevesinde satın alınan ürünler üzerinden müşteri
segmentasyonu, pazarlama analiz çalışmalarının yürütülmesi ve diğer
müşteri ilişkileri analizlerinin yapılması (kimlik, iletişim, pazarlama,
müşteri işlem, mesleki deneyim ve lokasyon bilgisi, sosyal medya hesap
bilgisi, müşteri hobileri, kozmetik ürün kullanım bilgisi) (Hukuki sebep:
açık rıza)
- Yasal
yükümlülüklerin ve idari yetkili kurumların taleplerinin yerine
getirilmesi bağlamında yetkili kişi, kurum ve kuruluşlara bilgi verilmesi
(kimlik bilgileri, iletişim bilgileri, fiziksel mekân güvenliği bilgisi,
lokasyon, müşteri işlem, finans, işlem güvenliği, görsel ve işitsel
kayıtlar, hukuk işlem bilgisi) (Hukuki sebep: hukuki yükümlülüklerimizin
yerine getirilmesi)
- Sirket’in
ve çalışanlarının haklarının korunması ve bu hakların yetkili kurum ve
mahkemeler nezdinde savunulması (kimlik bilgisi, iletişim bilgisi,
alışveriş bilgisi, fiziksel mekan güvenlik bilgisi) (Hukuki sebep: bir
hakkın tesisi, kullanılması ve korunması için veri işlemenin zorunlu
olması)
Ayrıca, ödeme işlemlerinin tamamlanması amacıyla ve
Şirket’imizin iş ortağı lisanslı şirketler tarafından kredi kartı ve banka
kartı bilgileriniz (güvenlik tedbirleri çerçevesinde) işlenmektedir.
Kişisel Verilerin Kimlere ve Hangi Amaçla
Aktarılabileceği
Şirket, Kişisel Verilerinizi, açık rızanıza binaen veya
hukuken izin verilen diğer hallerde (Yukarıda belirtilen amaçlar ve hukuki
sebepler çerçevesinde) yurt içinde veya yurt dışında; işbirliği yapılan ve/veya
hizmet alınan Şirket’in güvenlik, yazılım, hukuk, lojistik ve vergi benzeri
alanlarda destek alınan danışmanlık ve destek firmalarına, Şirket’in
faaliyetleri ile ilgili yukarıda belirtilen amaçlar kapsamında sair alanlarda
destek veren üçüncü kişilere (SMS ve e-posta gönderimi, e-fatura, e-arşiv hizmeti
sağlanması, CRM (Müşteri İlişkileri Yönetimi), reklam ve halkla ilişkiler ve
bulut bilişim, yedekleme, yazılım desteği veren firmalar ve benzeri), hukuki
uyuşmazlıkların giderilmesi, mevzuattan kaynaklı yükümlülüklerin yerine
getirilmesi amacıyla yetkili kurum ve kuruluşlara ve talep halinde adli
makamlar veya ilgili kolluk kuvvetlerine aktarabilmektedir ve/veya erişme
açabilmektedir.
Kişisel Veri Sahibinin KVKK Madde 11 Kapsamındaki Hakları
Kişisel veri sahibi olarak dilediğiniz zaman KVKK’nın 11.
Maddesi uyarınca aşağıda belirtilen haklarınızı veri sorumlusu olan Şirket’ten
talep edebilirsiniz.
Bu kapsamda sahip olduğunuz haklar aşağıdaki şekildedir:
- Kişisel
verilerin işlenip işlenmediğini öğrenme,
- Kişisel
veriler işlenmişse buna ilişkin bilgi talep etme,
- Kişisel
verilerin işlenme amacını ve bunların amacına uygun kullanılıp
kullanılmadığını öğrenme,
- Yurt
içinde veya yurt dışında kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişileri
bilme,
- Kişisel
verilerin eksik veya yanlış işlenmiş olması hâlinde bunların
düzeltilmesini isteme ve bu çerçevede yapılan işlemin kişisel verilerin
aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini talep etme,
- KVKK’ya
ve ilgili diğer kanun hükümlerine uygun olarak işlenmiş olmasına rağmen,
işlenmesini gerektiren sebeplerin ortadan kalkması hâlinde Kişisel
Verilerin Silinmesi, Yok Edilmesi veya Anonim Hale Getirilmesi Hakkında
Yönetmelik Hükümleri uyarınca bu verilerin 30 (otuz) gün içerisinde
silinmesini, yok edilmesini veya anonim hale getirilmesini ve bu kapsamda
yapılan işlemin kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişilere
bildirilmesini isteme,
- İşlenen
verilerin münhasıran otomatik sistemler vasıtasıyla analiz edilmesi
suretiyle kişinin kendisi aleyhine bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz
etme,
- Kişisel
verilerin kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğranması
hâlinde zararın giderilmesini talep etme.
- Kişisel
verilerin işlenip işlenmediğini öğrenme,
- Kişisel
veriler işlenmişse buna ilişkin bilgi talep etme,
- Kişisel
verilerin işlenme amacını ve bunların amacına uygun kullanılıp
kullanılmadığını öğrenme,
- Yurt
içinde veya yurt dışında kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişileri
bilme,
- Kişisel
verilerin eksik veya yanlış işlenmiş olması hâlinde bunların
düzeltilmesini isteme ve bu çerçevede yapılan işlemin kişisel verilerin
aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini talep etme,
- KVKK’ya
ve ilgili diğer kanun hükümlerine uygun olarak işlenmiş olmasına rağmen,
işlenmesini gerektiren sebeplerin ortadan kalkması hâlinde Kişisel
Verilerin Silinmesi, Yok Edilmesi veya Anonim Hale Getirilmesi Hakkında
Yönetmelik Hükümleri uyarınca bu verilerin 30 (otuz) gün içerisinde
silinmesini, yok edilmesini veya anonim hale getirilmesini ve bu kapsamda
yapılan işlemin kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişilere
bildirilmesini isteme,
- İşlenen
verilerin münhasıran otomatik sistemler vasıtasıyla analiz edilmesi
suretiyle kişinin kendisi aleyhine bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz
etme,
- Kişisel
verilerin kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğranması
hâlinde zararın giderilmesini talep etme.
Yukarıda belirtilen talepler yazılı olarak veya Kişisel
Verileri Koruma Kurulu (‘’Kurul’’) tarafından belirlenecek diğer yöntemlerle
veri sorumlusu olarak Şirket’e iletilecektir.
Bu kapsamda, yukarıdaki haklarınıza ilişkin talebinizi
aşağıda verilen ve zaman zaman değişebilecek olan e-posta adresimize, kayıtlı
elektronik posta (KEP) adresiniz vasıtasıyla, güvenli elektronik imzalı, mobil
imzalı ya da tarafınızca Şirket’e daha önce bildirilen ve Şirket’in sisteminde
kayıtlı bulunan elektronik posta adresinizi kullanmak suretiyle (kimliğinizi
tespit edici belgeleri ekleyerek) veya yine aşağıda yer alan ve zaman zaman
değişebilecek olan posta adresimize kimliğinizi tespit edici belgeler ile ıslak
imzalı bir dilekçe ile elden teslim edebilir ya da noter aracılığıyla
gönderebilirsiniz.
Kişisel veri sahibi olarak sahip olduğunuz ve yukarıda
belirtilen haklarınızı kullanmak için yapacağınız ve kullanmayı talep ettiğiniz
hakka ilişkin açıklamaları içeren başvuruda; talep ettiğiniz hususun açık ve
anlaşılır olması, talep ettiğiniz konunun şahsınız ile ilgili olması veya
başkası adına hareket ediyorsanız bu konuda özel olarak yetkili olmanız ve bu
yetkinin belgelendirilmesi, başvurunun kimlik ve adres bilgilerinizi içermesi
gerekmektedir.
Şirket başvuruda yer alan talepleri, talebin niteliğine göre
en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde (bir maliyeti olmaması halinde)
ücretsiz olarak sonuçlandırır. Ancak, işlemin ayrıca bir maliyeti gerektirmesi
hâlinde, Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek olan tarifedeki
ücret alınabilir. Başvurulara verilecek cevapların 10 (on) sayfayı aşması
halinde, her sayfa için 1,00 (bir) TL işlem ücreti alınacaktır. Cevabın CD,
flash bellek gibi kayıt ortamında verilmesinin istenmesi halinde, istenen kayıt
ortamının maliyetine göre ücret talep edilecektir.
Veri Sorumlusu: Seçkin Kozmetik Sanayi ve Ticaret
Ltd.Şti
Posta adresi: Mustafa Kemal Mah. Dumlupınar Bulvarı
No:266/C57 Çankaya/Ankara
E- posta adresi: [email protected]