CAYMA HAKKI
1. CAYMA HAKKI HAKKINDA BİLGİLER
1.1. Alıcı, 15 (onbeş) gün içinde herhangi bir gerekçe
göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin Sözleşme’den cayma hakkına sahiptir.
1.2. Cayma hakkı süresi, Hizmet için Sözleşme’nin kurulduğu
gün; Ürün için Alıcı’nın veya Alıcı tarafından belirlenen üçüncü kişinin Ürün’ü
teslim aldığı gün başlar. Ancak Alıcı, Sözleşme’nin kurulmasından Ürün
teslimine kadar olan süre içinde de cayma hakkını kullanabilir.
1.3. Cayma hakkı süresinin belirlenmesinde;
a) Tek sipariş konusu olup ayrı ayrı teslim edilen Ürün’de,
Alıcı veya Alıcı tarafından belirlenen üçüncü kişinin son Ürün’ü teslim aldığı
gün,
b) Birden fazla parçadan oluşan Ürün’de, Alıcı veya Alıcı
tarafından belirlenen üçüncü kişinin son parçayı teslim aldığı gün,
c) Belirli bir süre boyunca Ürün’ün düzenli tesliminin
yapıldığı durumlarda, Alıcı veya Alıcı tarafından belirlenen üçüncü kişinin ilk
Ürün’ü teslim aldığı gün
esas alınır.
1.4. Ürün teslimi ile Hizmet ifasının birlikte olduğu
durumlarda, Ürün teslimine ilişkin cayma hakkı hükümleri uygulanır.
1.5. Satıcı;
a) Ürün'ün teslimi veya Hizmet’in ifasından önce Alıcı’nın
cayma hakkını kullanması durumunda cayma hakkının kullanıldığına ilişkin
bildirimin kendisine ulaştığı tarihten itibaren,
b) Ürün’ün tesliminden sonra Alıcı’nın cayma hakkını
kullanması durumunda, cayma bildiriminin kendisine ulaştığı tarih itibarıyla
bedel Satıcı’ya aktarılmamışsa cayma hakkına konu Ürün’ün, iade için öngörülen
Kargo Şirketi’ne teslim edildiği tarihten veya iade için öngörülenin haricinde
bir Kargo Şirketi ile iade edilmesi durumunda da Satıcı’ya ulaştığı tarihten
itibaren,
c) Alıcı’nın siparişinin yasal süre içerisinde teslim
edilememesi nedeniyle Sözleşme’yi fesih hakkını kullanması durumunda fesih
bildiriminin kendisine ulaştığı tarihten itibaren
15 (onbeş) gün içinde, tahsil ettiği Sözleşme konusu bedeli
ile teslimat masraflarının Alıcı’ya iadesinden sorumludur.
1.6. Cayma hakkı bildiriminin ve Sözleşme’ye ilişkin diğer
bildirimlerin mevzuata uygun ve süresi içerisinde Platform’da belirtilen
Satıcı’ya ait iletişim kanallarından yapılması şarttır. Cayma bildiriminin
yapılacağı iletişim kanallarına https://www.seckinkozmetik.com.tr/iletisim
linkinden ulaşılabilmektedir.
1.7. Cayma hakkının kullanılması halinde:
a) Alıcı cayma hakkını kullanmasından itibaren 14 (ondört)
gün içerisinde Ürün’ü Satıcı'ya Kargo Şirketi’yle geri gönderir.
b) Cayma hakkı kapsamında iade edilecek Ürün kutusu,
ambalajı, varsa standart aksesuarları ve varsa Ürün ile birlikte hediye edilen
diğer Ürünler’in de eksiksiz ve hasarsız olarak iade edilmesi gerekmektedir.
1.8. Alıcı cayma süresi içinde Ürün’ü, işleyişine, teknik
özelliklerine ve kullanım talimatlarına uygun bir şekilde kullandığı takdirde
meydana gelen değişiklik ve bozulmalardan sorumlu değildir.
1.9. Cayma hakkının kullanılmasını takip eden 14 (ondört)
gün içerisinde Sözleşme konusu bedeller Alıcı’ya Alıcı’nın ödeme yöntemi ile
iade edilmektedir. Ürün/Hizmet, Satıcı'ya iade edilirken, Ürün/Hizmet’in
teslimi sırasında Alıcı’ya ibraz edilmiş olan orijinal faturanın da Alıcı
tarafından iade edilmesi gerekmektedir. Alıcı’nın kurumsal fatura istemesi
halinde ilgili Ürün/Hizmet iadesi için iade faturası kesmesi veya mümkünse
süresi içerisinde ticari faturayı kendi sistemlerinden reddetmesi gerekmektedir.
1.10. Alıcı iade edeceği Ürün/Hizmet’i Ön Bilgilendirme
Formu’nda belirtilen Satıcı'nın Kargo Şirketi ile Satıcı'ya gönderdiği sürece
iade kargo bedeli Satıcı'ya aittir. İade için Alıcı’nın bulunduğu yerde
Satıcı’nın Kargo Şirketi şubesi bulunmaması halinde, Alıcı Ürün’ü herhangi bir
Kargo Şirketi’yle gönderebilecektir. Bu halde iade kargo bedeli ve Ürün’ün
kargo sürecinde uğrayacağı hasardan Satıcı sorumludur.
1.11. Alıcı cayma hakkını işbu maddede belirtilen süre ve
usuller dahilinde kullanacak olup aksi halde cayma hakkını kaybedecektir.
2. CAYMA HAKKININ KULLANILAMAYACAĞI HALLER
2.1. Alıcı aşağıdaki sözleşmelerde cayma hakkını kullanamaz:
a) Fiyatı finansal piyasalardaki dalgalanmalara bağlı olarak
değişen ve Satıcı veya Seçkin Kozmetik San. ve Tic.Ltd.Şti’nin kontrolünde
olmayan mal veya hizmetlere ilişkin sözleşmeler,
b) Tüketicinin istekleri veya kişisel ihtiyaçları
doğrultusunda hazırlanan mallara ilişkin sözleşmeler,
c) Çabuk bozulabilen veya son kullanma tarihi geçebilecek
malların teslimine ilişkin sözleşmeler,
d) Tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi
koruyucu unsurları açılmış olan mallardan; iadesi sağlık ve hijyen açısından
uygun olmayanların teslimine ilişkin sözleşmeler,
e) Tesliminden sonra başka ürünlerle karışan ve doğası
gereği ayrıştırılması mümkün olmayan mallara ilişkin sözleşmeler,
f) Ürünün tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi
koruyucu unsurları açılmış olması halinde maddi ortamda sunulan kitap, dijital
içerik ve bilgisayar sarf malzemelerine ilişkin sözleşmeler,
g) Abonelik sözleşmesi kapsamında sağlananlar dışında gazete
ve dergi gibi süreli yayınların teslimine ilişkin sözleşmeler,
h) Belirli bir tarihte veya dönemde yapılması gereken, konaklama,
eşya taşıma, araba kiralama, yiyecek içecek tedariki ve eğlence veya dinlenme
amacıyla yapılan boş zamanın değerlendirilmesine ilişkin sözleşmeler,
i) Elektronik ortamda anında ifa edilen hizmetler ile
Alıcı’ya anında teslim edilen gayri maddi mallara ilişkin sözleşmeler,
j) Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, Alıcı’nın onayı ile
ifasına başlanan hizmetlere ilişkin sözleşmeler,
cayma hakkı kullanılamayacak; bu siparişler bakımından
Platform üzerinden iade kodu da oluşturulamayacaktır.
2.2. Ürün/Hizmet’in Yönetmelik'in uygulama alanı dışında
bırakılmış olan (Sözleşme’nin 3.3. maddesinde listelenmiştir) Ürün/Hizmet
türlerinden müteşekkil olması halinde Alıcı ve Satıcı arasındaki hukuki
ilişkiye Yönetmelik hükümleri uygulanamaması sebebiyle cayma hakkı
kullanılamayacak; bu siparişler bakımından Platform üzerinden iade kodu da
oluşturulamayacaktır.
2.3. Platform üzerinden elektronik kod satın alındığı
durumlarda bahse konu siparişlerde Yönetmelik gereği cayma hakkı söz konusu
olmayacaktır. Bu siparişler bakımından Platform üzerinden iade kodu da
oluşturulamayacaktır.
3. UYUŞMAZLIKLARIN ÇÖZÜMÜ
3.1. Sözleşme’nin uygulanmasında, Bakanlık’ça ilan edilen
değerlere uygun olarak Alıcı’nın Ürün/Hizmet’i satın aldığı ve ikametgahının
bulunduğu yerdeki Tüketici Hakem Heyetleri ile Tüketici Mahkemeleri yetkilidir.