ÖN BİLGİLENDİRME FORMU
1. TARAFLAR VE KONU
İşbu Ön Bilgilendirme Formu’nun konusu, Alıcı ve Satıcı
arasındaki Sözleşme’ye ilişkin Kanun ve Yönetmelik hükümleri uyarınca
bilgilendirilmesidir. Ayrıca Yönetmelik uyarınca yer verilmesi zorunlu olan
hususlar Ön Bilgilendirme Formu’nda yer almaktadır.
ALICI, Ön Bilgilendirme Formu ve Sözleşme’ye ilişkin
bilgileri üyeliğinin bağlı olduğu “Hesabım” sayfasından takip edebilecek olup
değişen bilgilerini bu sayfa üstünden güncelleyebilecektir. Ön Bilgilendirme
Formu ve Sözleşme’nin bir nüshası Alıcı’nın üyelik hesabında mevcuttur ve talep
edilmesi halinde ayrıca elektronik posta ile de gönderilebilecektir.
2. TANIMLAR
Ön Bilgilendirme Formu ve Sözleşme’nin uygulanmasında ve
yorumlanmasında aşağıda yazılı terimler karşılarındaki yazılı açıklamaları
ifade edeceklerdir.
ALICI
:
Bir Mal veya Hizmet’i ticari veya mesleki olmayan amaçlarla edinen, kullanan
veya yararlanan gerçek kişiyi,
Bakanlık
:
Türkiye Cumhuriyeti Ticaret Bakanlığı’nı,
Banka
:
5411 sayılı Bankacılık Kanunu uyarınca kurulan lisanslı kuruluşları,
Hizmet
:
Bir ücret veya menfaat karşılığında yapılan ya da yapılması taahhüt edilen Ürün
sağlama dışındaki her türlü tüketici işleminin konusunu,
Kanun
:
6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’u,
Kargo Şirketi
:
Ürün’ün Alıcı’ya ulaştırılmasını, iade süreçlerinde Alıcı’dan alınarak
Satıcı’ya ulaştırılmasını sağlayan anlaşmalı kargo veya lojistik şirketini,
Ön Bilgilendirme
Formu
:
Sözleşme kurulmadan ya da buna karşılık herhangi bir teklif Alıcı tarafından
kabul edilmeden önce Alıcı’yı Yönetmelik’te belirtilen asgari hususlar
konusunda bilgilendirmek için hazırlanan formu,
Platform
:
Seçkin Kozmetik’e ait www.seckinkozmetik.com.tr adlı internet sitesini ve mobil
uygulamasını,
Satıcı
:
Kamu tüzel kişileri de dahil olmak üzere ticari veya mesleki amaçlarla
tüketiciye Ürün/Hizmet sunan ya da Ürün/Hizmet sunanın adına ya da hesabına hareket
eden ve aşağıda bilgileri bulunan Seçkin Kozmetik’i,
Sözleşme
:
Satıcı ve Alıcı arasında akdedilen Sözleşme’yi,
Ürün
:
Alışverişe konu olan taşınır eşya, konut veya tatil amaçlı taşınmaz mallar ile
elektronik ortamda kullanılmak üzere hazırlanan yazılım, ses, görüntü ve
benzeri her türlü gayri maddi malı,
Yönetmelik
:
Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği’ni ifade eder.
3. ALICI, SATICI VE ELEKTRONİK TİCARET ARACI HİZMET
SAĞLAYICI
ALICI BİLGİLERİ
Teslim Edilecek
Kişi : [Bu bilgi siparişe
göre değişecektir. Ürün alan alıcının adı ve soyadı gelecektir.]
Teslimat Adresi
: [Bu
bilgi siparişe göre değişecektir. Ürün alan alıcının adresi gelecektir.]
Telefon
: [Bu
bilgi siparişe göre değişecektir. Ürün alan alıcının telefon numarası
gelecektir.]
E-posta/Kullanıcı Adı
: [Bu
bilgi siparişe göre değişecektir. Ürün alan alıcının e-posta adresi
gelecektir.]
SATICI BİLGİLERİ
Satıcının Ticaret Unvanı / Adı ve Soyadı
:
Seçkin Kozmetik Sanayi ve Ticaret Ltd.Şti
Satıcının Adresi
:
Mustafa Kemal Mahallesi Dumlupınar Bulvarı No:266 C/57
Satıcının Mersis
Numarası
:
0758052496000001
Satıcının Vergi Kimlik Numarası
:
7580524960
Satıcının
Telefonu
:
0 312 287 10 28
Satıcı KEP ve E-posta
Bilgileri
:
ELEKTRONİK TİCARET ARACI HİZMET SAĞLAYICI BİLGİLERİ
Elektronik Ticaret Aracı Hizmet Sağlayıcı Unvanı
:
Seçkin Kozmetik San. ve Tic.Ltd.Şti
Elektronik Ticaret Aracı Hizmet Sağlayıcı Adresi
:
Mustafa Kemal Mah. Dumlupınar Bulvarı No:266 C/57 Çankaya/Ankara
Elektronik Ticaret Aracı Hizmet Sağlayıcı Mersis
Numarası
:
0758052496000001
Elektronik Ticaret Aracı Hizmet Sağlayıcı Vergi Kimlik
Numarası
:
Maltepe VD- 7580524960
Elektronik Ticaret Aracı Hizmet Sağlayıcı
Telefonu
:
0 312 287 10 28
Elektronik Ticaret Aracı Hizmet Sağlayıcı Şikâyet/Öneri
Kanalları
:
0 312 287 10 28 telefon numarası
4. ÜRÜN/HİZMET BİLGİLERİ
4.1. Ürün/Hizmet’in temel özellikleri (türü, miktarı,
açıklamaları, adedi, fiyatı) Platform’da yer almakta olup Platform üzerinden
detaylı şekilde incelenebilecektir.
4.2. Ürün/Hizmet karşılığında ödenecek tüm tutarlar (tüm
vergiler dahil satış fiyatı, kargo bedeli, taksit farkı tutarı, açık pazar
ve/veya diğer butiklerinden eş zamanlı olarak gerçekleştirilen alışverişlerde
hak kazanılan toplam indirim tutarı vb.) aşağıdaki tabloda gösterilmiştir.
Ürün/Hizmet
Açıklaması
Adet Peşin
Fiyatı Ara Toplam (KDV Dahil)
[Bu bilgi siparişe göre değişecektir. Ürün alan alıcının
sipariş bilgileri gelecektir.]
Kargo Tutarı - [Bu
bilgi siparişe ve güncel kargo tutarlarına göre değişiklik gösterebilir.]
Kargo Hariç Toplam Ürün
Bedeli
: [Bu
bilgi siparişe göre değişecektir.]
Kargo Ücreti
: [Bu
bilgi siparişe ve güncel kargo tutarlarına göre değişiklik gösterebilir.]
Toplam Sipariş Bedeli
: [Bu
bilgi siparişe ve güncel kargo tutarlarına göre değişiklik gösterebilir.]
Ödeme Şekli ve Planı
: [Bu
bilgi siparişe göre değişiklik gösterebilir.]
Teslimat Adresi
: [Bu
bilgi siparişe göre değişecektir. Ürün alan alıcının adresi gelecektir.]
Teslim Edilecek
Kişi
: [Bu
bilgi siparişe göre değişecektir. Ürün alan alıcının adı-soyadı veya teslim
edilmesini istediği kişinin adı-soyadı gelecektir.]
Fatura Adresi
: [Bu
bilgi siparişe göre değişecektir. Ürün alan alıcının belirtmek istediği fatura
adresi gelecektir.]
Sipariş Tarihi
: [Bu
bilgi siparişe göre değişecektir. Alıcının sipariş verdiği tarih gelecektir.]
Teslim Şekli
: [Bu
bilgi siparişe göre değişecektir.]
Teslimat
Süresi*
:
En geç 30 gün
Kargo Şirketi’ne Teslim
Süresi**
:
1 gün
Teslim Şartları ürün sayfasında belirtildiği şekilde
uygulanacaktır.
*Sözleşme ve ilgili mevzuat hükümlerinde yer alan istisnalar
saklıdır.
**Belirtilen süre teslimatın taahhüdü değildir, satıcı
tarafından kargo şirketine teslim edilme süresini ifade eder.
5. GENEL HÜKÜMLER
5.1. Satıcı, Ürün/Hizmet’i eksiksiz teslim etmeyi kabul,
beyan ve taahhüt eder.
5.2. Ürün, Alıcı veya Alıcı tarafından belirlenen üçüncü
kişiye, taahhüt edilen teslim süresi içerisinde ve her halükârda 30 (otuz)
günlük yasal süreyi aşmamak koşulu ile, Alıcı’nın Platform’da belirtmiş olduğu
teslimat adresine Kargo Şirketi tarafından teslim edilir. Bu süre içerisinde
Satıcı’nın edimini yerine getirmemesi durumunda Alıcı Sözleşme'yi
feshedebilecektir. Ancak Alıcı’nın isteği veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda
hazırlanan Ürün/Hizmet satışlarında teslim süresi ilgili 30 (otuz) günü
aşabilecektir. Ayrıca, sipariş durumu “Ön Sipariş” veya “Sipariş Üzerine
Üretim” olarak belirtilen Ürün/Hizmet için teslimat süresi de 30 (otuz) günü
aşabilecek olup Alıcı, Alıcı’nın isteği veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda
hazırlanan “Sipariş Üzerine Üretim” ya da “Ön Sipariş” statüsünde olan bir
Ürün/Hizmet satın aldığında teslimatın 30 (otuz) gün içerisinde yapılmaması
dolayısıyla Sözleşme’yi feshedemeyecektir.
5.3. Satıcı Ürün’ü Kargo Şirketi aracılığı ile Alıcı’ya
göndermekte ve teslim ettirmektedir. Kargo Şirketi’nin Alıcı’nın bulunduğu
yerde şubesi olmaması halinde Alıcı’nın Ürün’ü Kargo Şirketi’nin Satıcı
tarafından bildirilen yakın bir diğer şubesinden teslim alması gerekmektedir.
5.4. Alıcı’nın herhangi bir nedenle Ürün/Hizmet’i teslim
almaması halinde, Alıcı’nın Ürün/Hizmet’i iade ettiği kabul edilecek olup bu
halde, varsa teslimat masrafları da dâhil olmak üzere Alıcı’dan tahsil edilen
tüm ödemeler yasal süresi içerisinde Alıcı’ya iade edilecektir.
5.5. Alıcı veya Alıcı tarafından belirlenen üçüncü kişinin
teslim anında adreste bulunmaması durumunda Alıcı'nın Ürün/Hizmet’i geç teslim
almasından ve/veya hiç teslim almamasından kaynaklanan zararlardan ve
giderlerden Satıcı sorumlu değildir.
5.6. Ürün/Hizmet’in teslimat masrafları aksine bir hüküm
yoksa Alıcı’ya aittir. Satıcı, Platform’da teslimat ücretinin kendisince
karşılanacağını beyan etmişse teslimat masrafları Satıcı'ya ait olacaktır.
5.7. Satıcı, Sözleşme'den doğan ifa yükümlülüğünün süresi
dolmadan Alıcı’yı Platform üzerinden bilgilendirmek ve açıkça onayını almak
suretiyle muadil bir Ürün/Hizmet tedarik edebilecektir.
5.8. Ürün/Hizmet ediminin yerine getirilmesinin
imkansızlaştığı hallerde Satıcı’nın bu durumu öğrendiği tarihten itibaren 3
(üç) gün içinde Alıcı’ya yazılı olarak veya veri saklayıcısı ile bildirmesi ve
varsa teslimat masrafları da dâhil olmak üzere tahsil edilen tüm ödemeleri
bildirim tarihinden itibaren en geç 14 (ondört) gün içinde iade etmesi
zorunludur. Ürün/Hizmet’in stokta bulunmaması durumu, Ürün/Hizmet ediminin
yerine getirilmesinin imkânsızlaşması olarak kabul edilmez.
5.9. Alıcı, Ürün’ü teslim almadan önce muayene edecek; ezik,
kırık, ambalajı yırtılmış vb. hasarlı, ayıplı veya eksik Ürün/Hizmet’i teslim
almayacaktır. Teslim alınan Ürün/Hizmet’in hasarsız ve sağlam olduğu kabul
edilecektir. Teslimden sonra Ürün’ün özenle korunması borcu, Alıcı’ya aittir.
Cayma hakkı kullanılacaksa Ürün/Hizmet kullanılmamalı ve Ürün/Hizmet faturası
ve teslim sırasında Alıcı’ya iletilen diğer tüm belgeler (örneğin garanti
belgesi, kullanım kılavuzu vb.) ile birlikte iade edilmesi gerekmektedir.
5.10. Alıcı, Sözleşme konusu bedeli ödemekle yükümlü olup,
herhangi bir nedenle Sözleşme konusu bedelin ödenmemesinin ve/veya Banka
kayıtlarında iptal edilmesinin Satıcı’nın Ürün/Hizmet’i teslim yükümlülüğü ile
Sözleşme’den kaynaklanan sair yükümlülüklerinin sona ereceğini kabul, beyan ve
taahhüt eder. Alıcı, herhangi bir sebeple Banka tarafından başarısız kodu gönderilen
ancak buna rağmen Banka tarafından Satıcı’ya yapılan ödemelere ilişkin olarak,
Satıcı’nın herhangi bir sorumluluğunun bulunmadığını kabul, beyan ve taahhüt
eder.
5.11. Alıcı, Ürün’ün teslim edilmesinden sonra Alıcı’ya ait
kredi kartının yetkisiz kişilerce haksız kullanılması sonucunda Sözleşme konusu
bedelin ilgili Banka tarafından Satıcı’ya ödenmemesi halinde, Alıcı Ürün’ü 3
(üç) gün içerisinde iade masrafları Alıcı’ya ait olacak şekilde Satıcı’ya iade
edeceğini kabul, beyan ve taahhüt eder.
5.12. Sözleşme kapsamında herhangi bir nedenle Alıcı’ya
bedel iadesi yapılması gereken durumlarda, Alıcı, ödemeyi kredi kartı ile
yapmış olması halinde, Satıcı tarafından kredi kartına iade edilen tutarın
banka tarafından Alıcı hesabına yansıtılmasına ilişkin ortalama sürecin 2 (iki)
ile 3 (üç) haftayı bulabileceğini, bu tutarın Satıcı tarafından Banka’ya
iadesinden sonra Alıcı’nın hesaplarına yansıması halinin tamamen Banka işlem
süreci ile ilgili olduğunu ve olası gecikmelerde Banka’nın sorumlu olduğunu ve
bunlar için Satıcı’yı sorumlu tutamayacağını kabul, beyan ve taahhüt eder.
5.13. Alıcı ile sipariş esnasında kullanılan kredi kartı
hamilinin aynı kişi olmaması veya Ürün/Hizmet’in Alıcı’ya tesliminden evvel,
siparişte kullanılan kredi kartına ilişkin güvenlik açığı tespit edilmesi
halinde, kredi kartı hamiline ilişkin kimlik ve iletişim bilgilerini, siparişte
kullanılan kredi kartının bir önceki aya ait ekstresini yahut kart hamilinin
Banka’dan kredi kartının kendisine ait olduğuna ilişkin yazıyı ibraz etmesini
Alıcı’dan talep edilebilecektir. Alıcı’nın talebe konu bilgi/belgeleri temin
etmesine kadar geçecek sürede sipariş dondurulacak olup, söz konusu taleplerin
24 (yirmidört) saat içerisinde karşılanmaması halinde ise Satıcı, siparişi
iptal etme hakkını haizdir.
5.14. Sipariş edilmeyen Ürün/Hizmet’in gönderilmesi
durumunda, Alıcı’ya karşı herhangi bir hak ileri sürülemez. Bu hallerde,
Alıcı’nın sessiz kalması ya da söz konusu Ürün/Hizmet’i kullanmış olması,
sözleşmenin kurulmasına yönelik kabul beyanı olarak yorumlanamaz.
5.15. Alıcı’nın sipariş edebileceği Ürün/Hizmet adetlerine
Platform’dan yapılacak duyurularla kısıt getirilebilir. Alıcı’nın Platform’dan
yapılan duyurularda belirtilen adedin üzerinde Ürün/Hizmet sipariş etmek
istemesi halinde sipariş vermesi engellenebilecek, siparişi verdikten sonra
belirtilen adedin üstünde sipariş verdiğinin tespit edilmesi halinde ise
belirtilen adedin üstündeki siparişleri iptal edilebilecek ve bu halde varsa
iptal edilen siparişlere ilişkin teslimat masrafları da dâhil olmak üzere
tahsil edilen tüm ödemeler yasal süresi içerisinde Alıcı’ya iade edilecektir.
Alıcı işbu hususları kabul ederek siparişini oluşturduğunu, adet sınırlamasını
geçen siparişlerinin engellenebileceği ve iptal edilebileceğini kabul, beyan ve
taahhüt eder.
5.16. Satıcı’nın herhangi bir sebeple tedarik edemediği
siparişler, Alıcı’nın onayının alınması halinde, mevzuattaki yasal teslim
süresini aşmamak ve Alıcı’nın Ürün/Hizmet ile aynı özellikleri haiz olmak
kaydıyla, bir başka satıcıya aktarılabilecektir. Böyle bir durumda Ürün/Hizmet
yeni satıcı tarafından Alıcı’ya gönderilecek olup Sözleşme yeni satıcı ile
Alıcı arasında kurulmuş olacaktır. Bu halde, Alıcı’ya herhangi bir ek bedel,
ücret ve/veya masraf yansıtılmayacaktır.
5.17. Alıcı tüketici sıfatıyla talep, şikayet ve önerilerini
yukarıda yer alan Satıcı iletişim bilgilerini kullanmak suretiyle
ulaştırabilecektir.
6. ÖZEL ŞARTLAR
6.1. Alıcı, aksi belirtilmedikçe, Platform’da birden fazla
butikten tek bir sepette alışveriş yapabilecektir. Aynı sepet içerisinde farklı
butikten alınan her bir Ürün/Hizmet için Satıcı tarafından birden fazla fatura
kesilebilecektir. Şüpheye mahal bırakmamak bakımından belirtilmelidir ki,
Satıcı, Alıcı’nın farklı butiklerden aldığı Ürün/Hizmet’in teslimatını mevzuattaki
yasal süre içerisinde kalmak koşuluyla farklı zamanlarda
gerçekleştirebilecektir.
6.2. Alıcı’nın vereceği siparişlerde kurumsal fatura
seçeneğini seçmesi durumunda Satıcı, Alıcı tarafından Platform üzerinden
bildirilecek vergi kimlik numarası ve vergi dairesi bilgilerini kullanarak
kurumsal fatura düzenleyecektir. Faturada yer alması gereken bilgilerin doğru,
güncel ve eksiksiz girilmesi tamamen Alıcı’nın sorumluluğunda olup, bu sebeple
doğabilecek tüm zararlardan bizzat Alıcı sorumludur.
6.3. Platformda satışa sunulan Ürün/Hizmetler yalnızca
Satıcı tarafından belirlenen sınırlı lokasyonlara (il/ilçe/bölge) teslim
edilmek üzere satışa sunulabilecek olup, sipariş sürecinde Alıcı'nın bu
ürün/hizmetler için teslimat adresini Satıcı tarafından belirlenmiş olan
lokasyonlardan biri dışında seçmesi halinde ilgili sipariş verilemeyecek/satın
alım gerçekleşmeyecektir.
7. KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASI VE FİKRİ-SINAİ HAKLAR
7.1. Satıcı, işbu sözleşme kapsamındaki kişisel verileri
sadece Ürün/Hizmet’in sunulması amacıyla sınırlı olarak ve 6698 sayılı Kişisel
Verilerin Korunması Kanunu’na, (“KVKK”) ikincil mevzuata ve Kişisel Verileri
Koruma Kurulu kararlarına uygun olarak işleyecektir. Satıcı, Platform üzerinden
eriştiği kişisel veriler haricinde Alıcı’nın kişisel verilerini işlemeyeceğini
ve Platform üzerinden sağlanan yöntemler dışında Alıcı ile harici olarak
iletişime geçmeyeceğini kabul, beyan ve taahhüt eder.
7.2. Alıcı, işbu Sözleşme kapsamında sağladığı kişisel
verilerin doğru, eksiksiz ve güncel olduğunu kontrol etmekle, bu bilgileri
üçüncü kişilerle paylaşmamak, ilgisiz kişilerce erişilememesi için virüs ve
benzeri zararlı uygulamalara ilişkin olanlar dahil gerekli tedbirleri almak ve
söz konusu kişisel verilerin güvenliğini sağlamakla yükümlü olduğunu, aksi halde
doğacak zararlardan ve üçüncü kişilerden gelen taleplerden bizzat sorumlu
olduğunu kabul, beyan ve taahhüt eder.
7.3. Platform’a ait her türlü bilgi ve içerik ile bunların
düzenlenmesi, revizyonu ve kısmen/tamamen kullanımı konusunda; Satıcı'nın
anlaşmasına göre diğer üçüncü şahıslara ait olanlar hariç; tüm fikri-sınai
haklar ve mülkiyet hakları Seçkin Kozmetik San. ve Tic.Ltd Şti’ne aittir.
8. CAYMA HAKKI
8.1. Alıcı, 15 (onbeş) gün içinde herhangi bir gerekçe
göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin Sözleşme’den cayma hakkına sahiptir.
8.2. Cayma hakkı süresi, Hizmet için Sözleşme’nin kurulduğu
gün; Ürün için Alıcı’nın veya Alıcı tarafından belirlenen üçüncü kişinin Ürün’ü
teslim aldığı gün başlar. Ancak Alıcı, Sözleşme’nin kurulmasından Ürün
teslimine kadar olan süre içinde de cayma hakkını kullanabilir.
8.3. Cayma hakkı süresinin belirlenmesinde;
a) Tek sipariş konusu olup ayrı ayrı teslim edilen Ürün’de,
Alıcı veya Alıcı tarafından belirlenen üçüncü kişinin son Ürün’ü teslim aldığı
gün,
b) Birden fazla parçadan oluşan Ürün’de, Alıcı veya Alıcı
tarafından belirlenen üçüncü kişinin son parçayı teslim aldığı gün,
c) Belirli bir süre boyunca Ürün’ün düzenli tesliminin
yapıldığı durumlarda, Alıcı veya Alıcı tarafından belirlenen üçüncü kişinin ilk
Ürün’ü teslim aldığı gün
esas alınır.
8.4. Ürün teslimi ile Hizmet ifasının birlikte olduğu
durumlarda, Ürün teslimine ilişkin cayma hakkı hükümleri uygulanır.
8.5. Satıcı;
a) Ürün'ün teslimi veya Hizmet’in ifasından önce Alıcı’nın
cayma hakkını kullanması durumunda cayma hakkının kullanıldığına ilişkin
bildirimin kendisine ulaştığı tarihten itibaren,
b) Ürün’ün tesliminden sonra Alıcı’nın cayma hakkını
kullanması durumunda, cayma bildiriminin kendisine ulaştığı tarih itibarıyla
bedel Satıcı’ya aktarılmamışsa cayma hakkına konu Ürün’ün, iade için öngörülen
Kargo Şirketi’ne teslim edildiği tarihten veya iade için öngörülenin haricinde
bir Kargo Şirketi ile iade edilmesi durumunda da Satıcı’ya ulaştığı tarihten
itibaren,
c) Alıcı’nın siparişinin yasal süre içerisinde teslim
edilememesi nedeniyle Sözleşme’yi fesih hakkını kullanması durumunda fesih
bildiriminin kendisine ulaştığı tarihten itibaren
15 (onbeş) gün içinde, tahsil ettiği Sözleşme konusu bedeli
ile teslimat masraflarının Alıcı’ya iadesinden sorumludur.
8.6. Cayma hakkı bildiriminin ve Sözleşme’ye ilişkin diğer
bildirimlerin mevzuata uygun ve süresi içerisinde Platform’da belirtilen
Satıcı’ya ait iletişim kanallarından yapılması şarttır. Cayma bildiriminin
yapılacağı iletişim kanallarına https://www.seckinkozmetik.com.tr/iletisim
linkinden ulaşılabilmektedir.
8.7. Cayma hakkının kullanılması halinde:
a) Alıcı cayma hakkını kullanmasından itibaren 14 (ondört)
gün içerisinde Ürün’ü Satıcı'ya Kargo Şirketi’yle geri gönderir.
b) Cayma hakkı kapsamında iade edilecek Ürün kutusu,
ambalajı, varsa standart aksesuarları ve varsa Ürün ile birlikte hediye edilen
diğer Ürünler’in de eksiksiz ve hasarsız olarak iade edilmesi gerekmektedir.
8.8. Alıcı cayma süresi içinde Ürün’ü, işleyişine, teknik
özelliklerine ve kullanım talimatlarına uygun bir şekilde kullandığı takdirde
meydana gelen değişiklik ve bozulmalardan sorumlu değildir.
8.9. Cayma hakkının kullanılmasını takip eden 14 (ondört)
gün içerisinde Sözleşme konusu bedeller Alıcı’ya Alıcı’nın ödeme yöntemi ile
iade edilmektedir. Ürün/Hizmet, Satıcı'ya iade edilirken, Ürün/Hizmet’in
teslimi sırasında Alıcı’ya ibraz edilmiş olan orijinal faturanın da Alıcı
tarafından iade edilmesi gerekmektedir. Alıcı’nın kurumsal fatura istemesi
halinde ilgili Ürün/Hizmet iadesi için iade faturası kesmesi veya mümkünse
süresi içerisinde ticari faturayı kendi sistemlerinden reddetmesi
gerekmektedir.
8.10. Alıcı iade edeceği Ürün/Hizmet’i Ön Bilgilendirme
Formu’nda belirtilen Satıcı'nın Kargo Şirketi ile Satıcı'ya gönderdiği sürece
iade kargo bedeli Satıcı'ya aittir. İade için Alıcı’nın bulunduğu yerde
Satıcı’nın Kargo Şirketi şubesi bulunmaması halinde, Alıcı Ürün’ü herhangi bir
Kargo Şirketi’yle gönderebilecektir. Bu halde iade kargo bedeli ve Ürün’ün
kargo sürecinde uğrayacağı hasardan Satıcı sorumludur.
8.11. Alıcı cayma hakkını işbu maddede belirtilen süre ve
usuller dahilinde kullanacak olup aksi halde cayma hakkını kaybedecektir.
9. CAYMA HAKKININ KULLANILAMAYACAĞI HALLER
9.1. Alıcı aşağıdaki sözleşmelerde cayma hakkını kullanamaz:
a) Fiyatı finansal piyasalardaki dalgalanmalara bağlı olarak
değişen ve Satıcı veya Seçkin Kozmetik San. ve Tic.Ltd.Şti’nin kontrolünde
olmayan mal veya hizmetlere ilişkin sözleşmeler,
b) Tüketicinin istekleri veya kişisel ihtiyaçları
doğrultusunda hazırlanan mallara ilişkin sözleşmeler,
c) Çabuk bozulabilen veya son kullanma tarihi geçebilecek
malların teslimine ilişkin sözleşmeler,
d) Tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi
koruyucu unsurları açılmış olan mallardan; iadesi sağlık ve hijyen açısından
uygun olmayanların teslimine ilişkin sözleşmeler,
e) Tesliminden sonra başka ürünlerle karışan ve doğası
gereği ayrıştırılması mümkün olmayan mallara ilişkin sözleşmeler,
f)Ürünün tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi
koruyucu unsurları açılmış olması halinde maddi ortamda sunulan kitap, dijital
içerik ve bilgisayar sarf malzemelerine ilişkin sözleşmeler,
g)Abonelik sözleşmesi kapsamında sağlananlar dışında gazete
ve dergi gibi süreli yayınların teslimine ilişkin sözleşmeler,
h)Belirli bir tarihte veya dönemde yapılması gereken,
konaklama, eşya taşıma, araba kiralama, yiyecek içecek tedariki ve eğlence veya
dinlenme amacıyla yapılan boş zamanın değerlendirilmesine ilişkin sözleşmeler,
i) Elektronik ortamda anında ifa edilen hizmetler ile
Alıcı’ya anında teslim edilen gayri maddi mallara ilişkin sözleşmeler,
j) Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, Alıcı’nın onayı ile
ifasına başlanan hizmetlere ilişkin sözleşmeler,
cayma hakkı kullanılamayacak; bu siparişler bakımından
Platform üzerinden iade kodu da oluşturulamayacaktır.
9.2. Ürün/Hizmet’in Yönetmelik'in uygulama alanı dışında
bırakılmış olan (Sözleşme’nin 3.3. maddesinde listelenmiştir) Ürün/Hizmet
türlerinden müteşekkil olması halinde Alıcı ve Satıcı arasındaki hukuki
ilişkiye Yönetmelik hükümleri uygulanamaması sebebiyle cayma hakkı
kullanılamayacak; bu siparişler bakımından Platform üzerinden iade kodu da
oluşturulamayacaktır.
9.3. Platform üzerinden elektronik kod satın alındığı durumlarda bahse konu siparişlerde Yönetmelik gereği cayma hakkı söz konusu olmayacaktır. Bu siparişler bakımından Platform üzerinden iade kodu da oluşturulamayacaktır.
10. UYUŞMAZLIKLARIN ÇÖZÜMÜ
10.1. Sözleşme’nin uygulanmasında, Bakanlık’ça ilan edilen
değerlere uygun olarak Alıcı’nın Ürün/Hizmet’i satın aldığı ve ikametgahının
bulunduğu yerdeki Tüketici Hakem Heyetleri ile Tüketici Mahkemeleri yetkilidir.